شرح وظایف اداره طرح و برنامه

 اهم شرح وظایف اداره طرح و برنامه عبارت است از:

 ۱- مطالعه، تحقیق، بررسی، تعیین، پیشنهاد و اولویت بندی اجرای برنامه ها، طرحها و پروژه های مرتبط برابر شرح وظابف مصوب.

۲- نظارت بر حسن اجرايپروژه ها و طرحها بر اساس موافقتنامه ها و دستورعمل ها.

۳- مطالعه و بررسی امور مربوط به بودجه بندی و بودجه ریزی طرحها و برنامه ها و تطابق آن با بودجه برنامه ای و صدور دستورالعمل های لازم و ضروری در مورد تنظیم بودجه اداره کل.

 

۴– برآورد، تهیه، تنظیم و ارسال پیش نویسموافقتنامه طرحهای در دست تهیه و اجرا به معاونت برنامه ریزی استانداری جهت مبادله موافقت نامه و پیگیری لازم تا مرحله تصویب.

۵- بررسی و نظارت بر عملکرد اجرایی طرحها و پروژه ها و تطبیق آن با اهداف برنامه و اهداف مندرج در مواقفت نامه سالیانه و تجزیه و تحلیل و مقایسه پیشرفت کار با اهداف پیش بینی شده.

۶- بررسی، مطالعه و اجرای بخشنامه ها، دستورالعملها و آیین نامه ها جهت اجرای آنها در مورد طرحها و پروژه ها و اعتبارات.

۷- جمع بندی، تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات به منظور برآورد پیش بینی اهداف و مقایسه با حدود انتظارات در زمینه حجم عملیات و اعتبارات طرحها و پروژه های اداره کل.

۸- تهیه، تنظیم و ارسال پیش نویس موافقتنامه هزینه ای و برآورد اعتبارات مورد نیاز، حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها به معاونت برنامه ریزی استانداری جهت مبادله موافقت نامه و پیگیری لازم تا مرحله تصویب.

۹- تهیه و ارسال فرم های آمار و اطلاعات مربوط به طرحهای عمرانی به شهرستانها و ادارت ستادی و پیگیری مستمر جهت جمع آوری و جمع بندی امار و اطلاعات مربوط به عملیات اجرایی طرحهای عمرانی اعم از استانی، ملی و سایر تبصره ها در مقاطع ۳ ماهه.

۱۰- تهیه عملکرد فیزیکی و ریالی سالیانه، نشریات و جزوات به منظور اطلاع رسانی از انجام فعالیت های اجرا شده در مقاطع و مناسبت های وبژه سال.

۱۱- پیگیری به منظور اخذ تخصیص اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای استانی و ملی و توزیع و آزادسازی اعتبارات مصوب به شهرستانها.

۱۲- پیگیری جذب اعتبارات اداره کل و هزینه کرد به موقع به منظور اخذ تخصیص مطلوب از محل اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای.

۱۳- پیگیری در جهت تحقق یافتن درآمدهای اداره کل و انعکاس عملکرد به مقامات مافوق.

۱۴- شناسایی و معرفی طرحها و متقاضیان حایز شرایط به منابع ذیربط جهت برخورداری از تسهیلات بانکی.

۱۵- مطالعه و اقدام در جهت فراگیرکردن فناوری اطلاعات و مدیریت متناسب با مقتضیات زمان و بسترسازی برای شبکه ای کردن فعالیتهای اداری و خدمات با هدف افزایش رضایت عمومی.

۱۶- تنظیم سیاست های لازم در زمینه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ایجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی به منظور پویایی دستگاه و افزایش رضایت عمومی.

۱۷- بررسی و تائید پروژه ها و اعتبار پیشنهادی برای انتخاب پیمانکار یا مشاور پس از تطبیق با موافقت نامه های مربوط.

۱۸- بررسی و تائید شرایط عمومی و اختصاصی مناقصه، متن آگهی یا استعلام و نظارت بر عملکرد پیمانکاران و مشاورین طرف قرارداد با اخذ نظر واحد ذیربط و انعکاس به استانداری.

۱۹- انجام امور محوله در چهارچوب مقررات از سوی مافوق.

۲۰- همكاري در اجراي طرحهايآماري و تهيه و تدوين آمار ، اطلاعات و گزارشهاي مربوطه و همچنين نگهداري ، بهنگامسازي و استخراج آنها.

۲۱-پيگيري موارد مربوط به حوادث غير مترقبه ، بيمه طرحهای منابع طبیعی و آبخیزداری.

۲۲- پيگيري امور رايانه اي.

 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد

Leave A Reply

Your email address will not be published.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.